همانطور که احتمال دارد شما مسابقات NA LCS را تماشا کرده باشید در این مسابقات شاهد رخ دادن یک باگ در سری بازی های بین تیم های FlyQuest و Cloud9 اتفاق افتاد در روز یکشنبه اواخر اسفند ماه، باعث یک Pause طولانی شد. در دوره های قبل عموما به تیم ها پیشنهاد Remake از آنجایی که بازی تحت تاثیر قرار گرفته بود، داده می شد. اگرچه ما توانایی استفاده از ابزار جدیدمان “ابزار بازیابی قطعی فاجعه” یا به اصطلاح ChronoBreak که می تواند بازی را تا لحظه قبل از وقوع باگ بازیابی کند را داشتیم. از زمان شروع سری مسابقات، طرفدارنی وجود داشتند که در مورد Chronobreak سوالاتی می پرسیدند و اینکه چگونه این ابزار بر روی بازی های مسابقاتی تاثیر می گذارد. در اینجا قسمتی از اطلاعات را در اختیاریتان قرار می دهیم تا با Chronobreak و اینکه چگونه کار می کند و چگونه از این ابزار قرار است استفاده شود بیشتر آشنا شوید.

Chrobobreak چیست؟

از زمان شروع سری مسابقات Spring Split 2017 از Chronobreak در مسابقات NALCS در پس زمینه استفاده می شده است. همانطور که نام این ابار نمایان می کند، این امکان را می دهد تا بازی ها را از باگ های اتفاق افتاده در طی برنامه های زنده رویدادها بازیابی کند تا بازی های رقابتی را بی عیب و بی نقص اجرا شوند.

چگونه کار می کند؟

Chronobreak یک نسخه از بازپخش بازی را از سرور مربوطه در حالی که تیم ها در حال بازی کردن می باشند، دریافت می کند (ظبط تمام اطلاعات ورودی که به وسیله سرور دریافت می شود). در صورت نیاز، از بازپخش سرور می توان برای ساخت یک بازی جدید استفاده کرده و آن را به صورت اوتوماتیک بازی کرده تا زمانی مشخص از تایم لاین که بازبین ها و بازیکنان می توانند به این بازی وصل شوند و ادامه بازی را انجام بدهند.

چه هنگامی از این ابزار استفاده می شود؟

در حال حاضر، تنها استفاده از این ابزار، در شرایطی است که باعث Remake شدن بازی می شود. مسئولین مسابقات NALCS باگ های صورت گرفته را به صورت مورد به مورد ارزیابی کرده و از این مورد اطمینان حاصل می کنند که در دو دسته زیر قرار بگیرند:

  • قابل رسیدگی : باگ هایی که اثبات شده اند که توسط بازیکنان ایجاد نشده است.
  • بحرانی: باگی که تاثیر چشم گیری در بازی داشته است. تاثیر این باگ ممکن است بر آمار بازی رقابتی تاثیر بسیار زیاد منفی ای برای حداقل یک تیم گذاشته باشد. زمانی که یک باگ اتفاق می افتد و نتیجه تحت تاثیر این باگ قرار نگرفته باشند، دیگر این باگ را جزو دسته بحرانی خطاب نمی شود. برای مثال، بازیکنی به دلیل بروز باگی می میرد در صورتی که در حالت عادی این اتفاق نمی افتد، در غیر این صورت مورد بحرانی است.

زمانی که مسئولین NALCS ماهیت باگ را در بین یکی از این دو مورد مشخص می کنند، و Remake از طرف تیم آسیب دیده تایید می شود،  تلاش بر این می شود تا برای بازیابی بازی تا لحظه قبل از وقوع باگ از Chronobreak استفاده می شود. حتی اگر Chronobreak نیز جوابگو نباشد، کل بازی Remake می شود.

زمانی که Chronobreak تمامی باگ هایی که باعث Remake شدن 90 درصد از بازی های رقابتی می شوند را مشخص می کند، با  این حال تمام باگ ها مانند باگ معروف Aurelion Sol در مسابقات Worlds 2016 را مشخص نکرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید