زمانی که Pause طولانی مدت باشد، آیا چیزی تغییر می کند؟

Phreak: معمولا Pause های طولانی ممکن است مواردی آسان اما زمان بر برای حل باشند.

Riot Raves: بد، واقعا بد. اصولا اگر Pause طولانی شود، 2موضوع متفاوت را شامل می شود: مشکلات سخت افزاری و انواع باگ ها. هیچ کس واقعا نمی خواهد که با یک باگ مواجه شود. مقابله و برطرف کردن باگ آسان نیست و هر دفعه که اتفاق می افتد مشابه دفعه قبل نخواهد بود. مشکلاتی به شکل باگ خود را نمایش می دهند، واقعا مسائل سنگینی برای حل می باشند. اگر مورد آشنایی باشد قطعا به سرعت برای رفع آن اقدام می کنیم اما اگر باگی جدید بوجود آمده باشد کاملا با موضوع جدیدی روبرو هستیم.

Riot Emil: زمانی که تعویض یک صفحه کلید تنها دقیقه ای طول می کشد، مشکلاتی وجود دارند که نمی توان با سرعت مطلوبی آنها را حل کرد. مثلا، صفحه نمایش یک بازیکن شروع به خاموش و روشن شدن بکند و حتی با ارور معروف صفحه آبی (Blue Screen of death) گریبان گیر سیستم آن بازیکن بشود. یا در کار دستگاه های ورودی مانند ماوس و کیبورد بدون هیچ دلیلی تاخیر بوجود آید. به جای اینکه همان جا به رفع مشکل بپردازیم و شاهد یک Pause طولانی باشیم، یک کامپیوتر جدید را جایگزین سیستم قبلی می کنیم. زمانی که متوجه این موضوع بشویم که مشکل پیش رویمان باید حل بشود، در مورد برخی مسایل با بازیکنان مشورت می کنیم.

زمانی که تعویض یک صفحه کلید تنها 1 دقیقه به طول می انجامد، مشکلاتی هستند که به سرعت و سادگی قابل حل نمی باشند. Riot Raves

پس بازیکنان توانایی صحبت و ارایه راه کار هنگام Pause را دارند؟

Riot Raves: زمانی که تمام اطلاعات مورد نیازمان را از آنها دریافت کنیم، عملا دیگر نیازی به آنها برای حل مشکل به وجود آمده نیست. به جای اینکه هر دو تیم در سکوت بنشینند، داور ها به آن ها اجازه می دهند تا باهم صحبت بکنند. اینگونه عادلانه است، زیرا هر دو تیم زمان کافی برای صحبت دارند به جای اینکه یکی از دو تیم زمان بیشتری نسبت به دیگری داشته باشد.

Riot Emil: تعویض یک کامپیوتر 6 یا 7 دقیقه طول می کشد و بخش IT کاملا آماده این است که در عرض مدت 1 دقیقه در هنگام وقوع Pause سیستم جدید را جایگزین کند. زمانی که ما واحد پخش تلویزیونی را در جریان این موضوع می گذاریم، انها می دانند که حداقل 6 دقیقه تا زمانی که بازیکنان به بازی بر گردند برای پوشش رسانه ای در اختیار دارند.

Phreak: هنگامی که به من اطلاع داده می شود که برطرف کردن مشکل 6دقیقه به طول می انجامد، این امکان را داریم که به طور مثال دقایقی از بازی های تیمی که دچار مشکل شده را نمایش بدهیم و سپس به آنالیزر رجوع کنیم و به بازی برگردیم. زمانی که Pause به پایان می رسد، دوربین به سمت بازیکنان نشانه می رود و می توانیم به ادامه بازی برگردیم.

اگر واقعا باگ ایجاد شود، اگر مشکلی در خود بازی ایجاد شود، چقدر امکان دارد اوضاع رو به وخامت باشد؟ مانند اتفاق مسابقات Spirng Split سال 2017 که قدرت Ultimate کاراکتر Miss Fortune هیچ Damage به حریفانش منتقل نکرد.

TheMayor: موارد زیادی در رخ دادن آن باگ دخالت داشتند، مخصوصا که ما از تکنولوژی های جدیدی در آن دور از مسابقات استفاده کردیم.

Riot Emil: دقیقا، موارد زیادی در شکل گیری و رخ دادن یک باگ تاثیر دارند. در مسابقات Spring 2017 تیم های FlyQuest و Cloud9 در حال بازی بودند که Miss Fortune، بعد از استفاده از E خود، بلافاصله به جلوی خود Flash کرده و Ultimate خود را استفاده کرد. بعد از چند ثانیه بازی Pause داده شد و داور با جمله ” Ultimate من هیچ Damage نداشت” مواجه شد. ما به کامپیوتر سرداور که در پشت صحنه قرار دارد برای بررسی موضوع مراجعه می کنیم. زمانی که MF قدرت Ultimate خود را استفاده می کند، شاهد آن بودیم که هیچ گلوله ای از اسلحه کاراکتر مورد نظر خارج نمی شود. سوالی که ذهن مارا مشغول کرده بود این است: ایا زمانی که گلوله ها وجود خارجی ندارند، آیا Damage به حریفان منتقل می شود؟ در نهایت شاهد آن هستیم که هیچ Damage نیز وجود ندارد.

ما شاهد آن بودیم که هیچ گلوله ای از اسلحه Miss fortune خارج نشد. Riot Emil

TheMayor: قاعدتا این باگ ها، بازی خراب کن هستند. به شخصه ازآنجایی واقعا عامل مشخصی در وقوع اتفاقات حاصله در یک Pause مربوط به باگ وجود ندارد، از وقوع این نوع جریانات متنفر هستم. اگر تصمیم به بازسازی بازی بگیریم احتمال تلف شدن وقت تا 20 دقیقه وجود دارد.این زمان بسیار زیادی برای خارج ماندن از بازی است.

RiotRaves: ما باید تایید کنیم که این یک باگ است و Damage منتقل نمی کند و تحت همان شرایط، اتفاقات را بازسازی کنیم تا ببینیم آیا این باگ چیزی بیشتر از یک باگ گرافیکی بوده است یا خیر.

شما چگونه باگ حاصله از Miss Fortune را بازسازی کردید؟

RiotRaves: اگر یک نگاه کامل از سمت Spectator داشته باشیم، قطعا مطمئن می شویم که این باگ ماهیتش چیست و ما باید چه کاری انجام بدهیم. اگر نتوانیم واضح این اتفاق را بررسی کنیم و نظر مشخصی داشته باشیم، تلاش بر این می کنیم تا شرایط اتفاق افتاده و باگ را با همان Champion های انتخابی در مسابقه شبیه سازی می کنیم. بعد ها با استفاده از ابزار آلات برنامه نویسی و توسعه دهندگان، سعی می کنیم دقیقا همان زمان بندی و موقعیت های قرارگیری کاراکتر ها و اعمال آنها را که باعث شکل گیری این باگ شده نقش داشته اند را باز سازی کنیم.

Cooldown ها، Summoner Spell ها، زمان بندی، ما تمام تکه های اطلاعاتی که می توانیم از سمت بازیکنان که چه اتفاقی افتاده به خوبی ویدیویی که از صفحه نمایششان پخش می شود در دست داریم و این شبیه سازی را در عرض 10 الی 15 دقیقه انجام دهیم.

همراه با و یا بدون یک بازسازی مجدد که باعث شناخت ما در مورد اینکه چه چیزی اتفاق افتاده که باگ رخ داده، ما باید بگذاریم تا بازی ادامه پیدا کند یا باگ بوجود آمده را برطرف کنیم. اگر مشکل بروز آمده از سمت بازیکن ها نباشد، به تیمی که در این اتفاق آسیب دیده، Remake را ارایه می دهیم، و یا اینکه می توانیم به آنها Chronobreak را برای ترمیم و تعمیر این موضوع پیشنهاد بدهیم. اگر باگ به هر دو تیم آسیب رسانده باشد، این پیشنهاد ها برای هر دو تیم باقی است و اگر هر دو تیم قبول کنند، ما نیز طبق میل آنها عمل می کنیم.

منظورتان از تعمیر چیست؟

RiotRaves: زمانی که ما با باگ های بازی خراب کن مواجه می شویم، قاعدتا فقط 2 گزینه روبروی خود داریم، که بازی را از اول بازسازی کنیم و یا بگذاریم بازی ادامه پیدا کند. عموما، این موارد می توانند برای هر کسی نتایج نه چندان جالب و اعصاب خورد کنی در پی داشته باشند مخصوصا زمانی که ما 20 دقیقه در حال تعمیر مورد باشیم و نهایتا تصمیم به یک Restart ساده بگیریم. Chronobreak نیز گزینه سومی ارایه داده که می توانیم بازی را دوباره از صفر شروع کنیم و تا لحظاتی قبل از اتفاق افتادن باگ بالا بیاوریم.

Chronobreak گزینه سومی را که بتوانیم با Restart بازی و از نو بالا آوردن آن تا آخرین لحظات قبل از وقوع باگ به ما داد. Riot Raves

RiotEmil: در واقع ما همه چیز را نمی توانیم به حالت قبل بازگردانیم. طریقی که بازی برنامه نویسی شده است، سرور ها در حال کار هستند، زمانی که چیزی اتفاق افتاده، در واقع اتفاق افتاده است. ما نمی توانیم هر بازی را 10 ثانیه به عقب بازگردانیم. کاری که ما می توانیم بکنیم این است که بازی در 10 ثانیه، 20 ثانیه، یا هر زمانی که مناسب و درخور یکپارچگی رقابتی باشد چگونه بوده است تا بازی جدید را دقیقا از همان لحظه قبل اتفاق ایجاد کنند. درواقع همان بازی است، اما همزمان یک بازی جدید نیز محصوب می شود.

RiotRaves: به جز آن دفعه که Chronobreak در حال توسعه دادن بود.

RiotEmil: البته کاری که Chronobreak در آن جا انجام داد خارق العاده بود، اما در قیاس با کارایی که در حال حاظر دارد به نسبت آن دفعه، آن قدر ها هم اعمال خواسته هایمان آنقدر آسان نبود. و حالا تیم ها دو گزینه پیش رو دارند، اینکه بازی را Remake کنند و یا از Chronobreak استفده کنند.

چرا تیم ها همیشه گزینه دوم را انتخاب نمی کنند؟

RiotRaves: به جز اولین تست Chronobreak که به صورت اولین بار و به صورت آنلاین رو سرور ها اجرا شد که یک اتفاق کاملا ناشناخته بود. اگر شنا Chronobreak را انتخاب کنید و آمار و ارقام و مشخصات بازی قبلی بر روی بازی و بستر جدید کار نکنند، در هر صورت باید Remake کنید زیرا بازی مذکور از بین رفته است. اما حتی اگر این امکان اتفاق بیافتد باز هم Chronobreak ورژن 1 بازهم فرسنگ ها از Remake به دلیل اینکه نیازی به شروع دوباره بازی نیست، بهتر عمل می کند.در هر دو صورت شما چه آن را انجام بدهید و یا انجام ندهید، دچار یک ریسک یکسان می شوید. اگر تیم بازی را ادامه بدهند، آنها در جایگاه بدی قرار می گیرند، اما اگر تیم ها Remake بکنند بازهم به ضررشان تمام می شود. ما به تیم های FlyQuest و Cloud9 گفتیم که اولین تیم هایی هستند که برای آنها از Chronobreak برای شروع دوباره بازی درست قبل از وقوع باگ استفاده می کنیم و آنها نیز قبول کردند.

RiotEmil: ما ابزار هایمان را آماده و شروع کار کردیم. بازی کاملا به درستی بازسازی شد (دقیقا لحظاتی قبل از Ult کردن Miss fortune) و همه در جا های خودشان قرار داشتند.

RiotRaves: ما به بازیکنان اعلام کردیم که بازی دقیقا کی و از کجا شروع می شود، که درست قبل از شروع Ultimate بود. همه خود را برای شروع بازی از آن نقطه آماده کرند.

Phreak: درست زمانی که ما شاهد آن هستیم که بازی شروع شده، دوباره یک Pause دیگر اتفاق می افتد. و درست همان زمان Jatt فریاد می کشد: “چرا دوباره Pause خورد؟” و به دوربین خیره شد.

RiotRaves: حالا در دومین Pause، به بازیکنان گفتیم که رابط گرافیکی کاربر به چند ثانیه برای بروز رسانی ابزار نشانه روی Ability ها نیاز دارد. زمانی که Pause برداشته شد همه قبل از اینکه نگران چرایی غیرقابل استفاده بودن Ability ها باشند، باید یک الی دو ثانیه صبر کنند. حتی زمانی که قدرت ها درست کار نکنند، ما آماده انجام یک Remake کامل هستیم.

TheMayor: زمانی که ما به بازی بازگشتیم، چیزی حدود 10 الی 15 ثانیه را از دست داده بودیم و با یک Pause دیگر و احتیاج به این که زمان بندی بین تصویر برداران و بازیکنان را هماهنگ کنیم، درست در زمان مقتضی به همان نقطه دلخواه از بازی و به وسط مبارزه که Pause خورده بود بازگشتیم. به همین دلیل ما نیاز به پخش درگیری در لاین پایین داشتیم تا بینندگان بازی و تماشاچیان نیز درجریان کار قرار بگیرند.

Phreak: زمانی که ما با تیم ها در مورد Chronobreak صحبت می کنیم باید کاملا واضع و صریح گفته هایمان را منتقل کنیم.

RiotEmil: همیشه در پی این مورد هستیم تا به کارایی ابزارهایمان بیافزاییم، اما به چیزی نیاز داشتیم که در کوتاه ترین زمان ممکن کار بکند. در حال حاضر نسخه Chronobreak ما به شماره 2.0 (که چندین بار در تمام نواحی و سرور های بازی با موفقیت کار خود را انجام داده است) می باشد و دیگر مشکلی وجود ندارد. ما توانایی انتخاب یک واحد زمانی قبل وقوع اتفاق را داریم و با اطمینان می توانیم بازی را بدون هیچ مشکلی از نو شروع کنیم. در نتیجه Chronobreak برای استفاده کاملا مطمئن است.

Phreak: این همان چیزی است که ما هیچ وقت نمی خواهیم.

TheMayor: عملا نه اما داشتن این ابزار مایه دل گرمی است.

دفعه بعدی که  یک بازیکن دستور /pause را وارد می کند، یادمان باشد پشت آن نمای آرام تیمی از افراد وجود دارد که با تمام قوا تلاش می کنند تا مشکل به وجودآمده را حل کنند. به امید آن روز که تمام Pause ها کوتاه و کم باشند!

ARENA جایی است که در مورد چه، چرا و چگونگی NA LCS، از تیم پشت پرده LOL به نمایش گذاشته می شود. در طی سال بعد، در مورد موضوعاتی که طرفداران NA LCS در موردشان کنجکاو هستند اعم از تصمیم گیری، پردازش ها و پروسه های کاری، محتوا و اتفاقات پشت صحنه مصالبی قرار می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید