gplus_leopard-wesgapac_st_csgo

تیم لئوپارد توانست در بین 19 تیم شرکت کننده در این رویداد، مقام 11-12 را به دست آورد. در این پست سعی بر آن داریم تا با بررسی عملکرد تیم لئوپارد در WESG APAC به یک نیتجه گیری کلی و یک راه حل برای پیشرفت بهتر بازیکنان ایرانی در مسابقات آتی داشته باشیم. در این مسیر سعی کرده ایم تا از اشخاص مختلفی جهت آنالیز استفاده کنیم تا از دیدگاه های بیشتری این تیم خوب کشورمان مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی عملکرد تیم لئوپارد در WESG APAC

رضا بابایی:

اگر وارد جزئیات مسئله نشیم و خیلی فنی برخورد نکنیم، به نظر من بیشتر مشکل بچه ها در بخش تیمی و همان هماهنگی تیمی بود. متاسفانه داخل ترکیب تیم لئوپارد مشکلاتی وجود داشت که بیشتر شخصی بود و همین باعث می شد تا بچه ها بیشتر به فکر بازی فردی باشند تا موفقیت تیمی. این مشکل هم از آنجایی پیش آمد که ترکیب اصلی که در قم قهرمان شد دچار تغییراتی شد و بازیکنانی به لئوپارد اضافه شدند که با بچه های این تیم خوب نبودند و چون بنده و همچنین آقای یعقوبی هم نمیخواستیم دخالتی در این بحث داشته باشیم، کل این تصمیم را به خود بچه های لئوپارد واگذار کردیم. بزرگ ترین مشکل این بود که حرف شنوی و ایده پردازی داخل تیم اتفاق نمی افتاد و آنالیزی روی بازی های قبلی انجام نمی شد و حتی آنالیز تیم هایی که در بازی بعدی با آن ها مسابقه داشتند رخ نمی داد. این موضوع قطعا در نتیجه بازی اثر چشمگیری داشت. بعضی از بچه ها متاسفانه استرس زیادی داشتند و بعضی هم متاسفانه اشتباهات فردی زیادی داشتند که در نتیجه تاثیر گذار بود. در این تیم به نظر من بازیکنی که بهترین عملکرد را داشت و در درگیری ها معمولا موفق بود و کلا حرفی برای گفتن داشت، امیرعطا بود.

Map-highlight-leoaprd-WESG

فرشید Dant1k: 

حقیقتا انتظار من به عنوان یک هم تیمی از بچه ها خیلی بیشتر از این بود. انتظار داشتم حداقل در بازی آخر مقابل EMC پیروز شوند و راحت به مرحله نهایی مسابقات برسند ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد. البته چند دلیل داشت که مهمترین آن به نظر من هماهنگی داخل تیم بود. شما اگر بازی لئوپارد را از بیرون نگاه کنید کاملا متوجه ناهماهنگی می شوید. علت این ناهماهنگی طبیعی بود. چون بچه ها با یکدیگر بازی و تمرین نداشتند یا اصطلاحا match نبودند. تازه 10 روز قبل از رویداد بازیکن چهارم و پنجم تیم مشخص شده و اصلا نباید ما از این تیم انتظار مقام داشته باشیم. دلیل دیگر به نظر من نداشتن تجربه کافی بچه ها بود. شما اگر مسابقات داخل ایران را بررسی کنید متوجه می شوید که فینال ها معمولا تکراری هستند و رقابت بسیار کم است و این باعث می شود تا پیشرفتی رخ ندهد و به اصطلاح درجا بزنیم. البته همین که بازیکنان به چین اعزام شدند و این تجربه ای برای آن ها شد، جای تشکر دارد. به شما قول می دهم که در رویداد های آینده بچه ها مقام خواهند آورد. البته به شرطی که همان تیم اعزام شود، نه اینکه مانند این مسابقات دو نفر از تیم خارج شوند و دو نفر دیگر جایگزین شوند. البته بچه هایی که جدید آمدند خوب کار کردند و مسئله فقط و فقط هماهنگی است.

Matches-Gplus-leopard-WESG

سایت گیم پلاس: 

لئوپارد در این رویداد به مصاف 6 تیم رفت و مجموعا 9 مپ بازی کرد که از بین آنها توانست 3 مپ را پیروز شود. اگر به پست های قبلی گیم پلاس نگاه کنید متوجه می شوید که طبق آنالیز انجام شده به این تیم خوب کشورمان پیشنهاد شده بود تا در حد امکان مپ های Cache و Mirage را انتخاب کنند و دو مپ Train و Inferno را حتما حذف کنند. از بین 3 نقشه ای که ایران پیروز شد، 2مپ Mirage و یک مپ Cache بوده است و لازم به ذکر است که بدترین باخت ایران هم در مپ هایی بود که باید حذف می شدند. در این رویداد در نقشه Train متاسفانه تیم لئوپارد با نتیجه 16-2 مغلوب چینی های New4 شد و در نقشه inferno نیز تیم Order با نتیجه 16-2 ایران را شکست داد. البته در بازی مقابل Order بازیکنان لئوپارد train را حذف کردند و با بدشانسی ایرانی ها، این تیم استرالیایی بود که نقشه inferno را انتخاب کرد.

همانطور که می دانید تیم لئوپارد در فاصله چند روز مانده به مسابقات دچار 2 تغییر در ترکیب خود شد و همین عامل باعث شد تا هماهنگی تیمی را در بین بازیکنان کمتر مشاهده کنیم. در صحنه های زیادی از بازی ها مشاهده می شد که بازیکنان لئوپارد از نظر مهارت شخصی بسیار بهتر از حریف هستند اما عدم هماهنگی باعث شکست می شد. در کل تمامی بازیکنان در حد توان خود بازی کردند و تنها مشکلی که بسیار به چشم می آمد عدم هماهنگی و نداشتن یک مربی برای این تیم بزرگ بود.

 

5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید