در این بخش ما انواع تنظیمات گرافیکی بازی که وجود دارد را بررسی می کنیم، و تاثیری که این تنظیمات دارد را مورد بررسی قرار می دهیم که از نظر گرافیکی و هم از نظر عملکردی است.

 

Original Image Original
Modified Image Modified

برای اینکه مسئله را خیلی ساده توضیح دهیم، شما در تصاویر بالا خیلی راحت می توانید تفاوت گرافیکی را در ساختمان مشاهده کنید که در این AA خاموش بوده است.

نور Specular:

این تنظیم باعث می شود که منابع نوری با اجسام درست رفتار کنند که به این معنی است که اشیا شفافتر و نورانی تر می شوند.

Original Image Original
Modified Image Modified

 

اینکه شما light blooms را روشن بگذارید کاملا به نظر شخصی خودتان بستگی دارد ولی ما پیشنهاد می کنیم که آن را روشن بگذارید.

کیفیت بالای آب:

حتی زمانی که گزینه High Water Quality خاموش باشد باز هم کیفیت آب بازی Dota 2 مناسب است. ولی زمانی که High Water Quality را روشن می کنیم آب شفاف می شود و نشان می دهد که چقدر آب کم عمق است و میتوان انعکاس آب را دید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که این گزینه را روشن بگذارید البته اگر از نظر سخت افزاری کامپیوتر شما پشتیبانی می کند.

 

Original Image Original
Modified Image Modified

 

Atmospheric fog(مه):

خیلی این گزینه در بازی  بی تاثیر است چرا که اگر مه خیلی زیاد در بازی باشد باعث می شود که شما مناطقی که مه دارد را نروید چون آنجا را درست نمیشود دید این تاثیر باعث می شود که بازیکن نتواند درست مناطق را تشخیص دهد. حتی اگر شما مدت طولانی تصاویر بالا را با دقت مشاهده کنید بازهم نمیتوانید فرق زیادی را پیدا کنید. به درختان در بالای سمت راست تصویر دقت کنید، زمانی که گزینه مه روشن است کمی درختان در مه هستند ولی بازهم مه بسیار کم است.

 

Original Image Original
Modified Image Modified

 

Animated portrait( پرتره متحرک):

این گزینه باعث می شود که شخصیت ها کمی گرافیکی تر شوند. این گزینه تاثیر بسیار کمی بر FPS دارد.

Additive light pass:

additive light pass چیست؟ روشی است برای اضافه نور به صحنه با استفاده از چندین بار عبور. این گزینه چه تاثیری در ظاهر بازی دارد؟ در عکس مقایسه بالا میبینید که Storm و Creep ها کمی نورانی تر هستند و در بازی بیشتر معلوم می شوند ولی با این وجود این گزینه تاثیر به سزایی در بازی ندارد.

 

Original Image Original
Modified Image Modified

 

World lighting:

بعضی از اجسام در بازی تولید نور می کنند. روشن کردن گزینه World lighting باعث می شود که این اجسام از خود نور تولید کنند. در تصویر بالا مشاهده کنید که چطور Ancient و دو Tower بالا نور خود را تولید می کنند.

 

Original Image Original
Modified Image Modified

 

Ambient occlusion:

Ambient occlusion به این معنا است که اشیا چطور در برابر نور محیط رفتار می کنند. زمانی که این گزینه خاموش باشد تاثیر سایه ها کمتر می شود، زمانی که این گزینه روشن باشد، سایه ها کمی تیره تر هستند  و ساختمان هایی که در سایه هستند کمی واقعی تر روشن هستند.

 

Original Image Original
Modified Image Modified

 

Ambient creatures:

این گزینه چند موجود را به بازی اضافه می کند. مثلا همانطور که مشاهده می کنید در تصویر بالا سه تا پروانه، دو پرنده و یک سنجاب به بازی اضافه شده است. با توجه به این که شما در کجای نقشه قرار دارید موجوداتی جدیدی در بازی دیده می شوند ممکن است شما مار، قورباغه، ماهی و خیلی چیز های دیگر را ببینید. به نظر ما این گزینه باعث می شود که دنیا کمی زنده تر در بازی دیده شود ولی خب ممکن است باعث حواس پرتی هم بشود که به هنگام مسابقه یا تمرین اصلا چیز خوبی نیست.

 

Vsync:

Vertical synchronization یا همگام سازی عمودی. بازیکن با این گزینه مطمئن می شود که قبل از اینکه فریم جدیدی به صفحه نمایش ارسال کند، فریم به صورت کامل به نمایش گذاشته شده است. خاموش بودن گزینه می تواند مشکلی بزرگ برای بازیکن ایجاد کند، چرا که زمانی که این گزینه خاموش باشد، بازی ممکن است فریم های متعددی به صفحه نمایش منتقل کند ولی صفحه نمایش نتواند همه آنها را به صورت درست اجرا کند که این مشکل باعث می شود که بازی تیک بزند و به اصطلاح گیر کند. اگر شما با این مشکل روبرو شدید این گزینه را روشن کنید.

Game screen render quality:

Original Image Original
Modified Image Modified

سرعت رندر کردن کیفیت صفحه. اگر این گزینه را برروی کمترین بگذارید (40%) اینگونه به نظر می رسد که رزولوشن بازی بسیار پایین آمده است  و بزرگ می شود که صفحه ای تار به نمایش می گذارد که بازیکن می تواند پیکسل ها را مشاهده کند.

 

Original Image Original
Modified Image Modified

در کیفیت رندر 70%، تصویر خیلی بهتر به نظر می رسد اما تصویر همچنان کمی تار است. 100% رندر شده بهترین کیفیت را به بیننده می دهد و ما به شما پیشنهاد می کنیم که از این گزینه استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که HUD تاثیری بر کیفیت رندر ندارد و همیشه مناسب است.

Shadow quality:

کیفیت سایه ها تاثیر بسیار به سزایی در بازی دارد چرا که به کلی ظاهر بازی را عوض می کند. گزینه سایه ها زمانی که برروی High قرار گیرد بسیار با Low متفاوت خواهد بود. چرا که سایه ها برای ساختمان ها، Unit ها، درخت ها و غیره ها قرار دارد. اگر این گزینه را برروی Low قرار دهید تصویر به جای جذاب بسیار ساده خواهد بود که هیچ جذابیتی برای بیننده ندارد.

 

Original Image Original
Modified Image Modified

 

زمانی که سایه ها در جالت medium  قرار دارند به این معنی است که سایه ها به صورت ابری هستند که این مسئله به خودی خود تغییر زیادی در سایه ها بر روی گزینه low ندارد.

 

Original Image Original
Modified Image Modified

 

Texture quality(کیفیت بافت):

 

Original Image Original
Modified Image Modified

 

در تصویر مقایسه بالا، تنظیمات بافت بسیار آشکار است. زمانی تنظیمات برروی low باشد بافت درختان، چمن، گلها و ساختمان و… تار به نظر می رسد ولی زمانی که تنظیمات برروی High می باشد کیفیت بسیار واضح و لذت بخش است که این خود دلیلی است برای اینکه بتوانیم از کیفیت بازی لذت ببریم.

 

Original Image Original
Modified Image Modified

 

بافت ها در حالت Medium بسیار بهتر از حالت  Low است ولی کمی تار به نظر می رسد و پیکسل ها را می تواند دید. پیشنهاد ما در سایت Gplus.ir به شما این است که از گزینه High استفاده کنید تا بتوانید از بیشترین کیفیت بهره و لذت ببرید.

 

بخش اول ساخت کامپیوتری قوی برای بازی Dota 2 (آشنایی با اصطلاحات)

بخش سوم ساخت کامپیوتری قوی برای بازی Dota 2 (نتیجه گیری نهایی)