بازی سوم در سری مجموعه برگذاری مسابقات حساس NA LCS است، که مید لاینر از سمت رودخانه خود را با تمام قوایش به لاین پایین می رساند. با یک Ult + Flash خود را به وسط لاین پایین می رساند و ناگهان بازی Pause می خورد. جمعیت نالان می شود و بینندگان در عجبند که چه اتفاقی در حال افتادن است. ShoutCaster مورد پیش آمده را توضیح می دهد. بعد مدتی بازی به حالت عادی خود باز می گردد.

” اما به واقع چه اتفاقی در روی صحنه و پشت صحنه طی وقفه یا Pause صورت می گیرد؟ “

 

بعضی از اعضای تیم که عوامل اصلی هماهنگی و اجرا شدن تمام عیار رویداد NA LCS هستند برای توضیح و شفاف سازی اتفاقات درون Pause گردهم آمده اند تا موضوعات مربوط به پشت صحنه و جلوگیری از مشکلات ناشی از آنها را توضیح دهند. قبل از این که به این اصل مطلب بپردازیم، چه کارهایی باعث می شود تا از اتفاق افتادن Pause در جایگاه اول جلوگیری بکنیم؟ آیا Pause ها یا همان وقفه ها می تواند توسط بازیکنان اعمال بشود یا فقط داوران توانایی اعمال چنین حرکتی را دارند؟

Raven Keene : سرداور و Riot Raves:

2 تا از بزرگترین چیزهایی که باعث جلوگیری از وقوع Pause می شوند اعم از:

  • سخت افزار های مناسب و بهینه شده برای اجرای رویداد
  • چک لیستی که هر حرفه ای باید قبل از شروع بازی آن را کامل کند

هر بازیکن حرفه ای از سخت افزار مشابه اولیه ای مانند CPU و Ram و VGA و دیگر امکانات استفاده می کند به جز ماوس و صفحه کلید.

“قعطاتی مانند کارت گرافیک و هارد دیسک باید عمر 6 ماهه تا 12 ماهه به همراه درایور پایدار و مطمئن داشته باشند. “

همچنین تیم IT ما دائما در حال چک و بررسی سخت افزار ها و نرم افزار ها به منظور دسترسی به بهترین Venues های پایدار می باشند. این افراد دلیل اصلی اعتماد ما نسبت قطعات و نرم افزار هایی که ما استفاده می کنیم، هستند.قبل از این که هر کدام از مسابقات LCS شروع شوند، هر بازیکن لیستی از مجموعه  مراحل تستی است که باید انجام بدهند که شامل صفحه کلید، ماوس،کامپیوتر، Key Bindings (کلیدهای الصاقی میانبر برای استفاده قدرت ها و کاربری های متعدد دیگر درون بازی)، تنظیمات کلی و جزئی و … می شود. زمانی که بازیکن تمامی این مراحل و قدم های ذکر شده در لیست را به درستی چک کند و به داور تیمشان تحویل بدهد، طبیعتا شاهد بروز مشکلی که مربوط به Setup نادرست باشد، نخواهیم بود.

مراحل انجامی در چک لیست قبل از شروع هر بازی توسط بازیکنان

حساب کاربری Spectator سر داور (که در پشت صحنه عمل می کند) و بازیکنان می توانند در یک بازی وقفه ایجاد بکنند. اگر بازیکنی در بازی مشکلی مشاهده کند می تواند با تایپ دستور /pause بازی را متوقف کند. همچنین در صورت ماشهده هر گونه مشکل توسط سر داور، از طریق ارتباط رادیویی می تواند به بازیکنان نسبت به اقدام برای Pause عمل کند. فرض کنیم، ما در یکی از بازی های NA LCS هستیم و همه چیز خوب و خوش جلو می رود، ناگهان همه چیز Pause می شود. چه اتفاقی افتاده؟ چه شده؟ چرا؟

Riot Raves: دروحله اول، کسی که Pause را اعمال کرده، مستقیما با داور منصوب به تیم شان به صحبت می پردازد. نزدیک به 80% Pause ها در ابتدای بازی رخ می دهند و عموما در عرض 3 دقیقه قابل حل می باشند. این مشکلات می توانند اعم از :

  • Rune هایم اشتباه چیده شده.
  • Key Binding کار نمی کنند، به هم ریخته اند، و یا حتی مواردی بدتر.

اغلب، این اتفاقات زود هنگام به دلیل سر سری رد شدن بازیکن در هنگام انجام چک لیست و عدم توجه کامل بازیکن رخ می دهند و به سرعت قابل حل شدن می باشند.

80 درصد Pause ها در عرض 3 دقیقه قابل حل می باشند.

به عنوان سر داور، این موضوعات چگونه به شما منتقل و اعلام می شود، چه افراد دیگری نیاز به خبر دار شدن از این اتفاقات دارند؟

در زمان بروز مشکل و اعلام بازیکن به داور مربوطه در مورد اینکه چه اتفاقی افتاده است، داور اطلاعات را بر روی کانال زنده و عمومی رویداد به نام Live Operations (افرادی که مسئول اجرا و اقدام رویداد هستند) از طریق میکروفون اعلام می کند. هم زمان، سر داور، کارگردان تلویزیونی و دیگر افراد کلیدی اطلاعات پایه ای و مقدماتی حول اتفاق پیش آمده می گیرند، مانند: “مشکل از صفحه کلید، باگ گرافیکی، مشکل از صفحه نمایش”.

Riot Emil، Live Producer:

از آنجایی که من همزمان با داورها در جریان اتفاقات قرار می گیرم، می توانم میزان وخامت اوضاع را برآورد کنم و به تولید کنندگان محتوای تلویزیونی و Broadcast ارتباط برقرار کنم تا Shoutcaster های ما از زمان این که ما کی قصد نمایش بازیکنی که برایش مشکل پیش آمده را داریم و چه مدت ما از بازی خارج خواهیم ماند.

live Producer و Live Operations team

پس زمانی که گروه عملیات لحظه ای و داور ها از موضوع با خبر می شوند، دیگر چه اتفاقی می افتد؟

Phreak، Shoutcaster: درست زمانی که Riot Raves و Riot Emil از مضوع باخبر می شوند. به عوامل پخش نیز این اطلاعات مخابره می شوند، حتی اگر این مخابره در حد کلمات . جملات کوتاهیی مانند “مشکل از کیبود – تیم قرمز – 2 دقیقه”، دوربین به سمت قسمت تیم دچار مشکل که داور نیز در آن جا قرار دارد نشانه می رود. در این مثال که مشکل از صفحه کلید است، ما کاملا می توانیم به بینندگان مشکل را توضیح بدهیم. خوشبختانه ما همیشه موردی خوب و سرگرم کننده برای پر کردن 60 ثانیه باقی مانده از روند درست کردن مشکل داریم تا به بازی برگردیم. این نکته نیز مهم است که صحبت های ما اطلاعات حیاتی مانند مقدار گلد بدست آمده توسط تیم و یا احراز موقعیت یک Gank درست ثانیه هایی قبل از وقوع آن و بازیکنان از طریق Headphone می توانند مشکل را بیشتر به داور توضیح بدهند.

The Mayor، Broadcast Producer: در زمان وقوع یک وقفه در هنگام پخش تلویزیونی، بینندگان دائما نیاز به مطلع شدن از اوضاع و اینکه ما در بازی نیستیم، دارند. زمانی که پخش فقط به نمایش اتفاقات درون بازی معطوف است، این خیلی ساده جلوه می کند که همه چیز طبق روال در حال انجام شدن است. اما

“زمانی که ما به هر دلیل خارج از بازی شویم، بینندگان و طرفداران نیاز به اطلاع یافتن از آن موضوع را دارند”

زمانی که Pause اتفاق می افتد، من می توانم از دو مکان متفاوت در جریان اینکه چه مشکلی درحال اتفاق افتادن است باخبر شوم:

  • کسانی که دوربین درون بازی را کنترل می کنند یا همان Observer ها.
  • از طریق Riot Raves/Riot Emil (سر داور و گروه عملیات Live Ops).

حالا، بخش تولید محتوا به قسمت پخش اطلاع می دهد تا تمرکز خود را بر روی Pause پیش آمده بر اثر وقوع مشکل فنی مرتبط با کامپیوتر بگذارد.سپس کارگردان با اعلام مبنی بر اینکه دوربین از داخل بازی بر روی بازیکن دچار مشکل شده می رود تا هر کسی که در حال تماشا و یا تازه به تماشا نشسته، در جریان اینکه ” کیبورد یکی از بازیکنان مشکل پیدا کرده” قرار بگیرد.

Phreak: این همان دلیلی است که شما اکثرا در حال شنیدن از من یا Riv که می گوییم: ” به نظر می رسه صفحه کلید Sneak دچار مشکل شده” و درست هم زمان دوربین بر روی تیم متمرکز می شود و ما در مورد اینکه چه عاملی باعث وقوع این اتفاق شده است صحبت می کنیم. در زمانی که بخش تولید و پخش در حال نشان دادن اوضاع به بینندگان است، و ما نیز در حال صحبت کردن در مورد آن موضوع، هر کسی که در حال تماشا است می تواند بفهمد که، چه، چه زمانی، کجا، و چرا ما به Pause بر خوردیم.

دیدگاهتان را بنویسید